Pages

SweetMuslimah.com

Wednesday, May 8, 2013

biLe aNak dEmAm


aSSaLaMuaLaiKUm.....


ibu mana yang senang duduk bila anak dorg demam kan??2 lah yg terjadi pada aku 2 hari lepas.
isnin petang masa nak amek Nayli kat taska, teacher dia cakap badan die panas..bile menjelang malam, suhu Nayli meningkat 39.5..Ya Allah, cian anak aku.hubby aku g klinik beli ubat bontot atas saranan SIL aku..pas bg ubat bontot n ubat demam, suhu die turun..kul 4 pagi, naik sedikit...dalam 2 ari, suhu die naik 39.5 4 kali..at last, kami bawak jugak die ke klinik,.doc cakap budak yang umur 1yr mmg biasa camni sbb bile dah cek, Nayli xde pape2 problem cuma ubat bontot yg hubby aku beli dosnya x mencukupi.kalau for 1yr dos die 250mL, bukan 125mL..risau umi sampai tido pun x lena..jap2 cek suhu..




risau hati jgn ckplah..tido pun xlena...setelah beberapa hari barulah dapat detect sebenarnye Nayli nak tumbuh gigi..hihi..sebab air liur meleleh je.habis basah kuyup baju..huhu.alhamdulillah die xdelah nak meragam sgt cuma selera mkn kurang..doakan aku supaya tabah menghadapi ragam anakku..hihi.biaselah, anak pertama kannnn....bile nak tambah lagi??hihi..soklan yg sentiase org akan tny.nanti dulu lah..biar Nayli manje lebih skit and tggu ekonomi kami stabil..k bye!

No comments: