Pages

SweetMuslimah.com

Wednesday, December 4, 2013

haTi sE0raNG iBu


aSSaLaMuaLAiKum....


selamat tengah hari..
bef0re this ada kes penjaga kat nursery dera budak kan?
maybe p0st aku ni terlambat sikit, tapi ini buat peringatan aku & m0mmies2 kat luar sana..
yang hantar anak kat nurseri..bagi m0mmies yang hantar pada 0rang tua, maybe tak de masalah..
sebab family kita sendiri kan..
bagi aku, aku tak nak menyusahkan 0rang tua, sebab bagi aku inilah masanya untuk mereka rehat..
walaupun mereka tak kisah, tapi kesian teng0k mereka penat..
tak sampai hati aku teng0k..
so, aku amek inisiatif sendiri & kuatkan hati untuk hantar anak ke nursery di tempat aku & suami bekerja..
memang duit menjadi penghalang, yela sorang anak je dah RM250..mahal kan..
tapi nak buat macam mana..redha jela..
bila hantar anak bawah jagaan nursery, akan ada rasa kebimbangan disitu sebab
kita tak kenal betul2 0rang yang jaga anak kita kan..
nak-nak bila anak kita menangis bila nak pergi nursery..
tapi aku kuatkan hati & percaya bahawa mereka semua telah dilatih..
walaupun mula-mula dulu anak aku menangis bila ditinggalkan di nursery, 
aku tabahkan hati ini..
aku dapat info ini dari FB cantik gallery yang member aku share..
& aku percaya bahawa Allah akan & telah memelihara anakku..


alhamdulillah..setelah hampir setahun aku hantar anak aku ke nursery,
die dah tak nangis bila sampai nursery..die dah pandai berkawan (m0re t0 bergaduh..hihi)
then aku teng0k teacher kat sana ajar mereka angkat beg sendiri, ambil air sendiri, bermain, etc 
aku rasa tenang sikit..
lagi2 bila mereka ada buat gathering & perjumpaan ibu bapa untuk beritahu tentang perkembangan anak..
setakat ni belum ada lagi kes mendera..& aku harap tidak akan berlaku..
In Sha Allah..

# untuk m0mmies yang tengah cari nursery, survey dulu nursery tu untuk mengelakkan kejadian yang tak diingini berlaku..


2 comments:

Niesa said...

sekarang ni kena berjaga2 kan?mcm2 dh kes jadi...

Unknown said...

tau xpe...kes bunuh yg terbaru..takutnya la...