Pages

SweetMuslimah.com

Monday, January 13, 2014

a tRiP tO KedAh - dAy 3


hai semua? sihat tak? aku, alhamdulillah sihat..
malam-malam ni datang lak kerajinan nak update blog..huhu
so, meh aku ceritakan tempat-tempat yang aku sempat pergi selama aku bercuti dengan family.
hari Jumaat barulah adik aku dapat cuti.
so, hari tu kami pun bertolaklah ke Ladang Anggur Tasik Beris..
perjalanan dari Ladang Sime Darby Bukit Selarong ke Ladang Anggur ni memakan masa selama 1 jam.
ok, enough intro..
jom layan gambar-gambar kami..
banyak sangat naik pening nak pilih.heee

 akhirnya, sampai juga ke destinasi yang ingin dituju..kami pergi dua kereta..
satu kereta adik (lelaki semua), dan kereta kakak aku (perempuan semua..bole gosip2.haha)

 ni time nak beli tiket untuk masuk ladang tu..haa..nampak kan harganya.
haip!!sibok plak abg aku nih!!dush!dush!! yang belakang tu adik aku.. sponsor tiket..ngeh..ngeh :)
 haa..inilah pintu masuk ke Ladang Anggur tu..

kepada sesiapa yang nak cuba petik buah anggur sendri, ini harganya,,
tapi kitorang tak mampu.huhu..mahal sgt!! :(

 haa..kalau dah jumpa camera, nilah hasilnya..haha
aku n sis dah xde kerja..adik aku tukang melayan.hihi :P
tapi terliur tau tengok anggur-anggur dia..
yela, selalunya beli kat super market je kan..
ni dapat tengok depan mata...-.-

banyak sangat gambar yang diambil..
at last, inilah gambar-gambar yang terpilih..

setelah penat berjalan melihat anggur, kami pun berhenti lah kat cafe untuk mengisi perut 
sebelum meneruskan perjalanan ke destinasi seterusnya..
menu : aiskrim buah-buahan, karipap anggur(sedap!), air anggur, muffin anggur..
eh, pendek kata semuanya lah berasakan anggur..
lepas makan, kami singgah beli souvenier jap..
huhu...nantikan sambungan destinasi seterusnya..

stay tune!!
love,

2 comments:

Niesa said...

rm50/kg?pergghh..mmg mahal la..huhu...tiba2 lak rasa nk mkn anggur..hihi...mesti seronok bercuti kan kak..

Salam Maulidur Rasul 1435H kak.. :D

Unknown said...

kan..mahal giler..huhu..seronok jugaklah.. Salam Maulidur Rasul jugak niesa..