Pages

SweetMuslimah.com

Saturday, March 23, 2013

23/12/13....hApPy 1sT bIrtHdAy!!!(PART 1)




AsSaLaMuaLaIkUm....


selamat tghmalam semua!!!!
waaa..entry tgh mlm nampak..hihi..ni schedule entry ye..jgn tertipu..hihi
ok2, sebelum aku melalut, aku nak cerita  pengalaman bersalinkan my lovely doter..

NAME : NAYLI FIRZANAH BINTI MOHD SAFAR
D.O.B : 23.03.2012
AGE : 1YRS OLD
P.O.B : HOSP. BESAR MELAKA
TIME DELIVER : 4.13AM, JUMAAT
BERAT : 2.2KG
22/3/2012
8 pagi :  aku admit ke hospital walaupun aku tiada tanda2 bersalin..sebabnya?sebab due aku dah nak dekat..heh..disebabkan aku di suspek ade diabetes, aku kene masuk awal sebelum due date aku la kan..maknenye aku kene induced la kan..
-pas daftar sume aku diberi bilik sementara..then nurse bagi pakaian untuk ditukar..pastu datang lak doktor terangkan pasal bersalin n minta tandatangan tuk wat ceaser kalau pape berlaku..masa 2 dengan berat hati aku sain n dalam ati x putus2 berdoa supaya aku kuat tuk bersalin normal..lepas 2 aku rehat sebelum diperiksa oleh doktor..
ni lah katil aku..hubby yg setia menanti..
11 pagi :  aku diberi ubat(induced) untuk membantu aku tuk bersalin..selama 4 jam xleh turun katil..pastu next check n induced jam 8mlm sebab aku xde contraction
10 mlm  : aku da terasa sakit2 yg kadang2 kerap n kadang2 x..rasa sakit yang x menentu..
11.30 mlm  : aku dipanggil wat ultrasound..perut aku mmg mengeras giler..doc cakap da buka 3cm..pastu aku da naik katil aku, rasa die mmg dah x terkata..huuu...beginilah perasaan mak aku gaknye kan time bersalinkan kami dlu..subhanallah.....
-(xtau dah pukul berapa time ni, hanya kesakitan yang x terucap je yang aku igt time ni)aku dah panggil nurse, bile cek da 5cm, trus aku ditolak ke bilik bersalin..
Giler ramai kat bilik bersalin 2 sampai xde bilik 0..huu..almaklumlah, hospital kerajaan kan..last2 yang aku tau aku dah dalam bilik dan bersedia untuk meneran..
4.13 pagi : aku selamat melahirkan NAYLI FIRZANAH secara normal..alhamdulillah....sungguh x terucap pertama kali melihat bayi yang aku kandung selama 10 bulan 2...
inilah bayiku yang comel..heee
#Dikesempatan ini, aku ingin mengucapkan Selamat Hari Lahir yang pertama buat puteriku Nayli Firzanah...semoga membesar dengan sihat, dikurniakan akal yang bijak, taat kepada ibu bapa dan agamamu, menjadi anak yang solehah...amin.....
Untuk besday yg pertama ni umi n abi wat biase2 je eh syg..nnt yg akan dtg kite celebrate yer....love u!!



No comments: