Pages

SweetMuslimah.com

Tuesday, June 3, 2014

PeTuA mEreDakaN mIgRaiN


selamat tengahari..lepas makan mesti mengantuk kan?
untuk mengelakkan diri dari mengantuk,
meh aku share something yang berguna..betul x?
ada seorang member aku pernah tanya, "akak ade x tips nak hilangkan migrain?"
adeh..aku mana lah tau bab2 ni kan..
aku pon jawablah, x tau..huhu
then one day die bgtau aku yang die ade minum pati buah delima..
yang macam dalam pic ni..
sekarang ramai org consume pati ni...



member aku cakap, migrain die kurang sikit pas consume jus ni..
kira membantu jugaklah kan untuk redakan migrain die..
yela, sampai bila la nak bertahan makan ubat..
so, ini lah alternatif lain bagi sesiapa yang ade masalah migrain.

Antara kelebihan buah delima :
*melawan penyakit gout
*mengurangkan batuk dan menghilangkan kahak
*merawat 'sinus'
*meningkatkan tenaga
*menguatkan sistem penghadaman, membersihkan usus dan mengeluarkan racun badan
*mengatasi penyakit anemia 
*menormalkan fungsi hati
*menstabilkan peredaran darah
*merawat cirit birit, sakit telinga, pandangan kabur, sakit gusi
*mencuci darah kotor
*antioksida yang tinggi
*menstabilkan paras kolesterol
*mencegah penyakit jantung
*mencegah penyakit barah
*merangsang tenaga batin  
(dipetik dari blog http://hivadadidalamdarahaku.blogspot.com/)


Love,

4 comments:

Fyda Adim said...

ooo baru tahu..kena belikan utk abang jebat kat umah...boleh puan terangkan cara-cara nak minum pati ni?ahaksss....

Unknown said...

ahahaha..sengal!! cara-cara nak minum ye? habiskan sebotol, hilang migrain seumur hidup..hihi...(gurau je) bole minum camtu je atau bancuh ngn air..tp rasa masam dia agak kuat tau.. g lah beli kak..demi kesihatan jebatmu!!! :)

hanisah mat azit said...

berapa rm?

Unknown said...

kak nisah..kat family store rm14.90...kat nadira rm15...