Pages

SweetMuslimah.com

Thursday, June 27, 2013

oH jErEbu!!!



AsSaLamUaLaiKum!!!!

uwaaa..terasa lame sgt2 tak update blog..
ade ke org yg rajin bc blog aku?ekekeke...
huh!!akhirnya turun gak kan IPU jerebu kat Melaka ni..
haish!!dan alhamdulillah pagi ni aku bangun & dengar bunyi hujan...
betul ke hujan?then hubby aku pun jenguklah keluar tengok..
alhamdulillah...hujan rahmat...walaupun tak selebat mana, tapi hujan gak akhirnya Melaka ni..
ok, yg ni citer minggu lepas..
disebabkan jerebu teruk(satu rumah bau asap naik fening aku), 
aku pun cadang kat hubby basuh baju kat town..
cewah!!mengada tol!padahal kat umah ade je washing machine..
hihi..tapi kat umah xde mesin pengering(yang boleh kering terus)..
so, kami head ke Melaka Raya tuk basuh baju..
bawaklah baju berbondol2 haa....
hikhik...tempat ni member aku pernah bgtau...
nama kedai tu CleanPro....
sorry pic kedai xterpikir nak amek masa 2..
kami otw..
peace from Nayli Firzanah!!
Nasib masa ni anak aku ok nak pakai mask ni..
sampai basah2..masa ni IPU kat Melaka 415..
no wonder pedih mata aku..
so, kami kat sane dalam 1 jam camtu..
masukkan baju aku + hubby kat 13kg(koleksi seminngu!) = rm5.50
baju Nayli 9kg = rm4.50
then pengering die kami masukkan sumer baju sx(sbb tempat die besar) = rm4.00
oklah 2, xdelah mahal sgt..
sekali je pun kan...
ni sumer gara2 aku tak tahan ngn umah yg bau asap..
sebab 2 baju pun aku xnk bau asap..
hihi..so, sape2 yg nak mencub, bolehlah ke Melaka Raya yer...


sekian!!

No comments: